Obchodní podmínky
V případě dotazu nás neváhejte telefonicky kontaktovat na +420 571 445 186 nebo e-mailem na: info@zaspi.cz
Dokumenty ke stažení:
- obchodní podmínky ke stažení v pdf: ZDE
- reklamační řád ke stažení v pdf: ZDE
- zásady ochrany osobních údajů ke stažení v pdf: ZDE
- vzor odstoupení od smlouvy ke stažení v pdf: ZDE
- vzor reklamační formulář ke stažení v pdf: ZDE
Obchodní podmínky
e-shopu „ZASPI.CZ“ provozovaného společností K V D spol. s r.o.
- Úvodní ustanovení
I.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti K V D spol. s r.o., se sídlem Hovězí č.p. 699, PSČ 756 01 Hovězí, IČ 47973196 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy, jejímž předmětem je nákup zboží nabízeného na e-shopu (dále jen „kupní smlouva“) nebo smlouvy o prodeji dárkového poukazu uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“ nebo „zákazník“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.zaspi.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Prodávajícího lze dále kontaktovat na e-mailu info@zaspi.cz, anebo telefonicky na tel. č. +420 571 445 186.
I.2. Tyto obchodní podmínky se vztahují i na případy, kdy je zákazníkem fyzická osoba, jež uzavírá smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti, či právnická osoba. V takovém případě se však neaplikují ta ustanovení těchto obchodních podmínek, jež jsou určena k ochraně spotřebitele dle § 1810 a násl. občanského zákoníku, zejména pak ustanovení o právu na odstoupení od smlouvy a ustanovení o uplatňování práv z odpovědnosti za vady.
I.3. Zákazník současně s odesláním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně všech jejich příloh, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Obchodní podmínky v platném a účinném znění jsou zaslány zákazníkovi spolu s potvrzením o přijetí objednávky na jeho e-mailovou adresu. Pokud zákazník v rámci objednávkového formuláře neuvede svou kontaktní e-mailovou adresu, budou mu obchodní podmínky předány v textové podobě při předání produktu (tyto budou vloženy do zásilky obsahující objednaný produkt).
I.4. Ustanovení obchodních podmínek, včetně jejich příloh, jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
I.5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
I.6. Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí:
- smlouvou kupní smlouva, nebo smlouva o prodeji dárkového poukazu, podle toho, co je předmětem smlouvy (zda nákup zboží, nebo nákup dárkového poukazu).
- dárkovým poukazem hodnotový dárkový poukaz, který svému oprávněnému držiteli (dále jen jako „držitel hodnotového poukazu“) slouží k úhradě (částečné nebo úplné) zboží prodávajícího nabízeného na e-shopu, a to až do výše jeho nominální hodnoty, která je uvedená na příslušném hodnotovém poukaze. Nákup zboží se bude řídit rovněž těmito obchodními podmínkami. Držitel dárkového poukazu je oprávněn uplatnit dárkový poukazu u prodávajícího do konce doby platnosti dárkového poukazu.
- doba platnosti dárkového poukazu dobou, v níž lze uplatnit dárkový poukaz u prodávajícího (za uplatnění dárkového poukazu se považuje nákup zboží, k jejichž úhradě dárkový poukaz slouží). Uplynutím této doby platnost dárkového poukazu zaniká (dárkový poukaz pak již nemůže být použit k úhradě kupních cen zboží nabízeného na e-shopu);
- zbožím některé z výrobků nabízených prodávajícím v e-shopu, mimo dárkové poukazy;
- produktem zboží nebo dárkový poukaz, které jsou nabízeny na e-shopu,
- držitelem zákazník (je-li fyzickou osobou) nebo fyzická osoba, na níž převedl darem zákazník nebo předchozí oprávněný držitel právo uplatnit dárkový poukaz u prodávajícího;
- zákazník fyzická nebo právnická osoba, která dárkový poukaz zakoupila prostřednictvím e-shopu
- Uživatelský účet
II.1. Webové rozhraní obchodu umožňuje registraci zákazníka a zřízení uživatelského účtu (dále jen jako „uživatelský účet“). Při zřízení uživatelského účtu je zákazník povinen uvést své jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mailovou adresu, adresu bydliště a případné další doručovací adresy. V případě jakékoliv změny těchto osobních údajů je zákazník povinen neprodleně, nejpozději do 7 dnů ode dne vzniku této změny, provést aktualizaci svých osobních údajů v rámci uživatelského účtu.
II.2. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem zvoleným zákazníkem. Zákazník je povinen přístupové údaje k uživatelskému účtu (tj. uživatelské jméno a heslo) chránit a zachovávat ohledně nich mlčenlivost, aby nemohlo dojít k jejich zneužití, a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany zákazníka.
II.3. Zákazník, který má zřízen uživatelský účet, si může zvolit, zda provede objednávku produktů bez přihlášení ke svému uživatelskému účtu (v takovémto případě bude považován za zákazníka, který nemá zřízen uživatelský účet, a tato objednávka se nezobrazí následně v jeho uživatelském účtu), anebo zda objednávku provede po přihlášení ke svému uživatelskému účtu (v takovémto případě bude objednávkový formulář automaticky předvyplněn údaji zákazníka uvedenými v jeho uživatelském účtu a objednávka se následně promítne do uživatelského účtu zákazníka, zákazník následně ve svém uživatelském účtu bude mít přístup ke všem dokladům, které se k objednávce vztahují, a může sledovat stav zakázky).
II.4. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám a je povinen zabezpečit řádně své uživatelské jméno a heslo, aby zabránil jeho zpřístupnění neoprávněným třetím osobám.
II.5. Prodávající může zrušit jednostranně uživatelský účet zákazníka, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než tři (3) roky nevyužívá (tedy po tuto dobu neučinil jakožto přihlášený zákazník žádnou objednávku na webovém rozhraní obchodu), či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
II.6. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. Uzavření smlouvy a úhrada ceny produktu
III.1. Prodávající prezentuje produkty (dárkové poukazy, zboží) určené k prodeji prostřednictvím webového rozhraní obchodu. Zákazník prostřednictvím webového rozhraní obchodu vkládá do „nákupního košíku“ prezentované produkty, které hodlá zakoupit (zboží, dárkové poukazy). Vložení produktu do „nákupního košíku“ provede zákazník tak, že klikne v rámci webového rozhraní na vybraný produkt, zvolí požadované parametry (např. rozměr, materiál, množství, apod.) a dále klikne na políčko „Do košíku“. Jakmile bude zákazník chtít ukončit nákupní proces, klikne na ikonu košíku umístěnou v pravém horním rohu webového rozhraní a vstoupí tak do objednávkového formuláře.
III.2. Cena produktu je uvedena na webových stránkách e-shopu vždy u konkrétního produktu včetně všech daní a poplatků. Pokud by byla cena produktu uvedena bez DPH, musí být tato skutečnost u ceny výrazným způsobem uvedena, povinnost uvedení ceny i s DPH vedle ceny bez DPH tím není dotčeno. Rozměry a další parametry produktu jsou uvedeny na webovém rozhraní obchodu u jednotlivých produktů. Má-li zákazník zájem o poskytnutí doplňujících informací, může kontaktovat prodávajícího za pomocí kontaktních údajů prodávajícího uvedených v čl. I.1. těchto obchodních podmínek.
III.3. Náklady na dopravu a náklady platby jsou uvedeny v nákupním košíku, tyto náklady jsou platné v případě, že zboží má být dodáno do České republiky či Slovenské republiky. Dodání zboží do jiných oblastí není možné.
III.4. Pro objednání produktu vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu (v „nákupním košíku“). Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- a) objednávaném produktu (zboží/dárkový poukaz, které „vložil“ zákazník do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- b) způsobu úhrady ceny produktu,
- c) údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného produktu,
- d) nákladech spojených s dodáním produktu (tj. náklady na dopravu) a náklady spojené s platbou (tj. náklady platby),
- e) identifikačních údajích zákazníka (zejména jméno, příjmení, bydliště, další kontaktní údaje jako je telefonní číslo a e-mailová adresa zákazníka) a
- f) dodací adrese
(dále společně jen jako „objednávka“).
Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Před zasláním objednávky prodávajícímu je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností platby“. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství, výše ceny, náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
III.5. Smlouva (kupní smlouva, smlouva o prodeji dárkového poukazu) je uzavřena okamžikem doručení řádné a úplné objednávky prodávajícímu. Prodávající po obdržení objednávky její obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, tedy e-mailem zaslaným na adresu zákazníka uvedenou v objednávce. Není-li objednávka učiněna řádně (zejména chybí-li v ní některý z údajů uvedených v čl. III.4. těchto obchodních podmínek, anebo je-li některý z těchto údajů uveden nesprávně), vyzve prodávající zákazníka k doplnění nebo opravě objednávky. V případech uvedených v předchozí větě dojde k uzavření smlouvy až okamžikem, kdy prodávající obdrží od zákazníka doplnění nebo opravu objednávky.
III.6. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
III.7. Zákazník při vyplňování objednávkového formuláře zvolí jednu z možností způsobu úhrady ceny produktu:
ZBOŽÍ
- a) Platba při převzetí zboží („na dobírku“) v místě dodání uvedeném v objednávce: Kupující uhradí plnou kupní cenu oproti předání zboží (v hotovosti nebo platební kartou). Tento způsob platby je zpoplatněn částkou 40,- Kč a je jej možné použít u všech způsobů dodání zboží (vyjma případů, kdy je zboží dodáváno na Slovensko). Kupní cena je splatná při převzetí zboží. Zboží nebude kupujícímu předáno, nedojde-li ze strany kupujícího k zaplacení kupní ceny.
- b) Platba prostřednictvím platební brány Shoptet Pay/Google Pay: Neprodleně po odeslání objednávky bude kupující přesměrován na internetovou stránku umožňující okamžité provedení úhrady kupní ceny tímto způsobem. Kupní cena se stane splatnou ke dni odeslání objednávky. Tento způsob úhrady kupní ceny není nijak zpoplatněn a je jej možné použít u všech způsobů dodání zboží.
- c) Platba bankovním převodem:
- Kupní cenu je možné uhradit na následující bankovní účty prodávajícího:
- platba z České republiky: na účet prodávajícího č.ú. 248646104/0300, vedený u ČSOB,
- platba ze Slovenské republiky: IBAN: CZ61 0300 0000 0002 4864 6171
BIC/SWIFT: CEKOCZPP, Č.ú: 248646171/0300 (EUR účet)
- Kupující je povinen uvést při provedení platby variabilní symbol, kterým je číslo objednávky.
- Tento způsob úhrady kupní ceny není nijak zpoplatněn a je jej možné použít u všech způsobů dodání zboží.
- Kupní cena je splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy. Dostane-li se kupující do prodlení s úhradou kupní ceny, vyzve jej prodávající k úhradě dlužné částky a určí mu k tomu přiměřenou lhůtu, ve které tak má učinit. Po marném uplynutí této lhůty je oprávněn prodávající od kupní smlouvy odstoupit.
- Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Zboží bude kupujícímu dodáno až po připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
DÁRKOVÉ POUKAZY
Cenu dárkového poukazu může zákazník uhradit jen prostřednictvím platební brány Shoptet Pay/Google Pay. Neprodleně po odeslání objednávky bude zákazník přesměrován na internetovou stránku umožňující okamžité provedení úhrady ceny tímto způsobem. Cena dárkového poukazu se stane splatnou ke dni odeslání objednávky. Tento způsob úhrady ceny není nijak zpoplatněn.
Nedohodne-li se následně zákazník s prodávajícím jinak, je zákazník povinen provést úhradu ceny produktu způsobem zvoleným v rámci objednávky. Před odesláním objednávky bude zákazník na zvolený způsob platby a dodání a na náklady s nimi spojené vždy upozorněn.
III.8. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
III.9. Zákazník je povinen uhradit spolu s cenou produktu prodávajícímu rovněž i náklady platby a náklady na dodání produktu ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se cenou produktu i náklady spojené s dodáním produktu a náklady spojené s platbou za produkt.
III.10. Není-li uvedeno v těchto obchodních podmínkách jinak (v souvislosti s jednotlivými způsoby platby), anebo nesjednají-li si smluvní strany jinak, prodávající nepožaduje od zákazníka zaplacení zálohy či jiné obdobné platby. Tímto není dotčeno ustanovení obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit cenu produktu předem (viz čl. III.7. těchto obchodních podmínek v souvislosti s některými způsoby platby a čl. III.11. těchto obchodních podmínek).
III.11. V případě objednávky v hodnotě 10.000,- Kč vč. DPH a vyšší je požadována vždy platba předem (např. Google Pay, Shoptet Pay, neb bezhotovostním převodem na účet prodávajícího), tedy není možné zvolit dodání produktu na dobírku.
III.12. Případné slevy z ceny produktu poskytnuté prodávajícím individuálně zákazníkovi (např. slevový kupón) nelze vzájemně kombinovat a nelze je kombinovat ani se slevami produktu uveřejněnými na e-shopu.
III.13. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající zákazníkovi po uhrazení ceny produktu a zašle jej v papírové podobě spolu s produktem, nebo v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
- Dodání produktů a jeho převzetí
IV.1.A Dodání zboží
Kupující při vyplňování objednávkového formuláře zvolí jednu z možností způsobu dodání zboží:
- a) osobní odběr v provozovně prodávajícího na adrese Hovězí 699,756 01 Hovězí v její provozní době: Tento způsob dopravy je zdarma a je možné jej použít u všech způsobů platby kupní ceny. Pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak, platí, že kupující při zvolení tohoto způsobu dodání zboží je povinen zboží převzít do 5 dnů ode dne, kdy prodávající sdělí kupujícímu, že je zboží připraveno k vyzvednutí.
- b) Zaslání přepravní službou:
Náklady na dodání se odvíjejí od přepravce, kterého si kupující zvolí při volbě způsobu dodání v rámci objednávkového formuláře:
Doprava v rámci České republiky:
- Česká pošta („Balík do ruky“) – Náklady na dopravu činí 220,- Kč. O datu dodání zboží bude informován kupující předem SMS, telefonicky nebo e-mailem přepravcem. Zboží bude doručeno doručovatelem na uvedenou adresu v běžných doručovacích hodinách České pošty. V případě, že kupující nebude přítomen na doručovací adrese, bude mu vloženo do poštovní schránky oznámení o uložení balíku na pobočce České pošty po dobu 7 dnů spolu s výzvou k jeho vyzvednutí. Nedojde-li v úložní době k vyzvednutí balíku kupujícím, bude zboží vráceno prodávajícímu.
- DPD – Náklady na dopravu činí 220,- Kč. O datu dodání zboží bude informován kupující předem SMS, telefonicky nebo e-mailem přepravcem.
- PPL – Náklady na dopravu činí 130,- Kč (v případě objednání zboží o ceně 4.000,- Kč a vyšší je doprava zdarma). O datu dodání zboží bude informován kupující předem SMS, telefonicky nebo e-mailem přepravcem.
Doprava v rámci Slovenské republiky:
- PPL – Náklady na dopravu činí 12,80 €. O datu dodání zboží bude informován kupující předem SMS, telefonicky nebo e-mailem přepravcem.
Kupující je povinen zboží při prvním dodání převzít. Kupující se zavazuje zajistit, aby se na dodací adrese v den, v němž má dojít k doručení zboží, a v předpokládané době dodání (anebo v době mezi 08:00 a 18:00, není-li stanovena přepravcem předpokládaná doba dodání) nacházela osoba oprávněná zboží převzít.
Tento způsob dodání zboží je možné použít u všech způsobů platby kupní ceny.
Nedohodne-li se následně kupující s prodávajícím jinak, je kupující povinen převzít zboží doručované způsobem zvoleným kupujícím v rámci objednávky.
IV.1.B Dodání dárkových poukazů
Dárkové poukazy jsou dodávány prodávajícím následně:
- elektronické (online) dárkové poukazy - e-mailem na e-mailovou adresu uvedenou zákazníkem: Tento způsob dodání dárkového poukazu není zpoplatněn. V případě volby tohoto způsobu dodání dárkového poukazu je zákazník povinen do objednacího formuláře uvést e-mailovou adresu, na kterou má být dárkový poukaz zaslán. Dárkový poukaz bude prodávajícím zaslán v elektronické podobě do 24 hod. od připsání platby ceny dárkového poukazu na bankovní účet prodávajícího na zákazníkem uvedenou e-mailovou adresu (zákazníkům doporučujeme, aby zkontrolovali nejenom doručenou poštu, ale i spam).
- zaslání poštou na dodací adresu uvedenou zákazníkem: Náklady na dodání dárkového poukazu v rámci České republiky činí 59,- Kč. O datu dodání dárkového poukazu bude informován zákazník předem SMS, telefonicky nebo e-mailem doručovatelem. Zákazník je povinen dárkový poukaz při prvním dodání převzít. Zákazník se zavazuje zajistit, aby se na dodací adrese v den, v němž má dojít k doručení dárkového poukazu, a v předpokládané době dodání (anebo v době mezi 08:00 a 17:00, není-li stanovena přepravcem předpokládaná doba dodání) nacházela osoba oprávněná dárkový poukaz převzít. Prodávající je povinen dodat dárkový poukaz nejpozději do 30 dnů od uhrazení ceny dárkového poukazu, nedohodne-li se se zákazníkem jinak.
IV.2. Prodávající je povinen dodat zboží nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy, nedohodne-li se s kupujícím jinak.
IV.3. Dodací list či jiná listina potvrzující převzetí zboží se vyhotovuje ve dvou vyhotoveních, přičemž jedno vyhotovení zůstane prodávajícímu a jedno vyhotovení bude vydáno kupujícímu, jím pověřené osobě, či osobě, která zboží převzala (smluvní dopravce, či jeho zaměstnanec).
IV.4. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno produkt doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
IV.5. Při převzetí produktu od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů produktu a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky, anebo o poškození zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít. V případě jakéhokoliv poškození produktu při dopravě je povinen zákazník informovat i prodávajícího.
- Odstoupení od smlouvy dle § 1829 a násl. občanského zákoníku
V.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce:
- zboží, které bylo vyrobené podle požadavků kupujícího-spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
- zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.
V.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. V.1. těchto obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze dle právních předpisů od kupní smlouvy odstoupit, má zákazník v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, a to do 14 (slovy: čtrnácti) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od smlouvy může zákazník využít vzorový formulář vyhotovený prodávajícím, jenž tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek, není to však povinností zákazníka. Odstoupení od smlouvy může zákazník zaslat mimo jiné na adresu prodávajícího či na e-mailovou adresu prodávajícího (viz čl. I.1. těchto obchodních podmínek).
V.3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. V.2. těchto obchodních podmínek se smlouva od počátku ruší. Produkt musí být prodávajícímu zákazníkem vrácen nebo zaslán do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, nese zákazník náklady spojené s navrácením produktu prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy produkt nemůže být vrácen pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. V.2. těchto obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od zákazníka (včetně nákladů na dodání) do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy zákazníkem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od zákazníka přijal. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání produktu. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté zákazníkem již při vrácení zboží zákazníkem či jiným způsobem, pokud s tím zákazník bude souhlasit a nevzniknou tím zákazníkovi další náklady. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi dříve, než mu zákazník zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení ceny produktu.
V.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. V.2. těchto obchodních podmínek spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se spotřebitel seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
V.5. Je-li společně s produktem poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
V.6. Ustanovení čl. V. těchto obchodních podmínek se použije výhradně na smluvní vztahy uzavírané s zákazníky-spotřebiteli.
- Práva z vadného plnění a přechod nebezpečí škody na věci
VI.1. Veškeré informace týkající se odpovědnosti prodávajícího z titulu vadného plnění, práv kupujícího z vadného plnění a možnosti jejich uplatnění, včetně podrobného popisu reklamačního procesu, nalezne kupující v „Reklamačním řádu“, který tvoří přílohu č. 2 těchto obchodních podmínek.
VI.2. Nebezpečí škody přechází na kupujícího převzetím zboží. Týž následek má, nepřevezme-li kupující zboží, ač mu s ním prodávající umožnil nakládat. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
VII. Podmínky uplatnění dárkového poukazu
- Dárkový poukaz je přenositelný a může jej uplatnit u prodávajícího jakýkoliv jeho oprávněný držitel, nejenom zákazník. Pokud zákazník nenahlásí prodávajícímu ztrátu nebo zničení dárkového poukazu, je prodávající oprávněn předpokládat, že osoba, která u něj dárkový poukaz uplatní, je jeho oprávněným držitelem.
- Dárkový poukaz je možné uplatnit jen při nákupu zboží na e-shopu.
- Doba platnosti dárkového poukazu je 1 rok od uzavření smlouvy o prodeji dárkového poukazu. Doba platnosti dárkového poukazu je na dárkovém poukazu rovněž vyznačena. Neshoduje-li se doba platnosti dárkového poukazu uvedená v první větě tohoto ustanovení s dobou platnosti dárkového poukazu vyznačenou na dárkovém poukazu, pak platí ta doba platnosti, která je delší. Za uplatnění dárkového poukazu se považuje nákup zboží, k jejichž úhradě dárkový poukaz slouží.
- Na prodloužení doby platnosti dárkového poukazu neexistuje nárok (prodávající vždy každou žádost o prodloužení doby platnosti dárkového poukazu individuálně posoudí a rozhodne o prodloužení/neprodloužení doby platnosti dárkového poukazu dle svého uvážení).
- Uplatněním dárkového poukazu, příp. objednáním zboží, k jejichž úhradě má dárkový poukaz sloužit, vzniká mezi držitelem dárkového poukazu (ať již se jedná o zákazníka, který předmětný dárkový poukaz zakoupil, anebo ne) a prodávajícím samostatný smluvní vztah, jehož předmětem je dodání produktů ze strany prodávajícího držiteli dárkového poukazu. Smlouva o dodání zboží se řídí v otázkách neupravených samotnou smlouvou mimo jiné i příslušnými ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Držitel dárkového poukazu jej uplatní vložením unikátního kódu uvedeného na dárkovém poukaze v rámci objednávkového formuláře.
- Dárkový poukaz není možné směnit s prodávajícím za peníze. Hodnota dárkové poukázky není úročena.
- Dárkový poukaz může být použit držitelem dárkového poukazu k úhradě ceny jakékoliv zboží z e-shopu.
- Dárkový poukaz lze čerpat pouze jednorázově. Výjimky z tohoto pravidla může v individuálních případech povolit prodávající na žádost držitele dárkového poukazu.
- Cena za nákup produktů, k jejíž úhradě má dárkový poukaz sloužit, se může lišit od hodnoty dárkového poukazu. Je-li cena za nákup zboží nižší než hodnota dárkového poukazu, prodávající neproplácí rozdíl mezi účtovanou cenou a nominální hodnotou poukazu. Je-li cena za nákup zboží vyšší než hodnota dárkového poukazu, je držitel dárkového poukazu povinen rozdíl doplatit.
VIII. Mimosoudní řešení sporů
VIII.1. Spotřebitel má dle § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy uzavřené mezi ním jako kupujícím a prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je dle § 20e písm. d) zákona o ochraně spotřebitele Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, sídlem Štěpánská 15, PSČ 120 00 Praha 2, e-mail adr@coi.cz, internetové stránky adr.coi.cz. Návrh na zahájení řízení lze podat písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky prostřednictvím online formuláře uvedeného v příslušném rozhraní internetových stránek České obchodní inspekce http://www.coi.cz/ za podmínek v tomto uvedených. Online podání podnětu k mimosoudnímu řešení umožňuje také platforma zřízená Evropskou komisí na internetové adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr.
VIII.2. Předpokladem podání návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je neúspěšné předchozí mimosoudní řešení sporu s prodávajícím dle X.2. těchto obchodních podmínek.
VIII.3. Návrh na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu může spotřebitel podat nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé, přičemž nedílnou součástí návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu musí být doklad o skutečnosti, že se navrhovateli nepodařilo spor vyřešit s druhou stranou přímo.
VIII.4 V podrobnostech o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy prodávající odkazuje na § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele a na Pravidla pro postup při Mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR) České obchodní inspekce dostupné na příslušném rozhraní internetových stránek České obchodní inspekce.
- Ochrana a zpracování osobních údajů
Prodávající, se jakožto správce osobních údajů zákazníka, které mu budou na základě a v souvislosti s plněním smluvního vztahu se zákazníkem poskytnuty, zavazuje, že bude tyto osobní údaje zákazníka zpracovávat v souladu s právními předpisy, především se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES. Zásady ochrany osobních údajů a informace o zpracování osobních údajů tvoří přílohu č. 3 těchto obchodních podmínek.
- Závěrečná ustanovení
X.1. Prodávající není ve vztahu k zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
X.2. Mimosoudní stížnost spotřebitele lze zaslat na adresu sídla prodávajícího nebo prostřednictvím elektronické adresy prodávajícího uvedené v čl. I.1. těchto obchodních podmínek, přičemž informaci o vyřízení stížnosti zákazníka zašle prodávající v listinné podobně na adresu uvedenou zákazníkem či na elektronickou adresu zákazníka, a to ve formě odpovídající způsobu podání stížnosti.
X.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a vybraných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
X.4. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
X.5. Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
X.6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
X.7. Zákazník bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Zákazník se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
X.8. Zákazník není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
X.9. Zákazník bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
Přílohy:
1 – Vzorové oznámení o odstoupení od smlouvy (spotřebitelé)
2 – Reklamační řád
3 – Zásady ochrany osobních údajů a informace o zpracování osobních údajů
V Hovězí, dne 12.3.2025